Weiterführende Literatur
- Girwidz, R., Gößwein, O., Steinrück,
H.-P. (2000). Atomphysik am Computer. Physik in unserer Zeit, 31/ Nr.
4, 165 - 167.
- Härtel H. (1992). Neue Ansätze zur
Darstellung und Behandlung von Grundbegriffen und Grundgrößen
der Elektrizitätslehre. In K. Dette, P. J. Pahl (Hrsg.). Multimedia,
Vernetzung und Software für die Lehre (S. 423 - 428). Berlin: Springer.
- Mayer, R. E. (1997). Multimedia learning: Are we asking the right
questions? Educational Psychologist, 32(1), 1-19.
- Mayer, R. E., Moreno, R. (1998). A split-attention effect in multimedia
learning: Evidence for dual processing systems in working memory. Journal
of Educational Psychology; 90(2), 312-320.
- Spiro, R. J., Coulson, R. L. et al. (1988).
Cognitive Flexibility The-ory: Advanced Knowledge Acquisition in Ill-Structured
Domains. In V. Patel (ed), Tenth Annual Conference of the Cognitive
Science Society (375-383). Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Ass..
- Spiro, R. J., Coulson, R. L., Feltovich, P. J., Anderson, D. K. (1994).
Cognitive flexibility theory: Advanced knowledge acquisition in ill-structured
domains. In R. B. Ruddell, M. R. Ruddell (Eds.); et-al., Theoretical
models and processes of reading (4th ed.) (pp. 602-615). Newark: International
Reading Association.
- Weidenmann, B. (1995). Multicodierung und Multimodalität im Lernprozeß.
In L. J. Issing, P. Klimsa (Hrsg.), Information und Lernen mit Multimedia
(S. 65-84). Weinheim: Psychologie Verlags Union.
- Weidenmann, B. (1997). "Multimedia": Mehrere Medien, mehrere
Codes, mehrere Sinneskanäle? Unterrichtswissenschaft, 25 (3), 197-206.
|